marți, 20 mai 2008

..........

In librarie. Standul cu carti despre succesul in viata si afaceri, imi aduce aminte de o intamplare recenta - Meeting. Luni, la 11 - ora este convenabila pentru toata lumea. Cafeaua umple cu energie fiecare replica: intrebari despre weekend-ul abia trecut, cuvinte apreciative la adresa unui tricou cu imprimeu nemaivazut, iar glumele alcatuite in graba, amana cat se poate de mult, inceputul unei zile de lucru, plictisitoare ca toate celelalte. Cu mainile incrucisate si privirea urmarind fuga unui gandacel pe masa, astept sa se consume vesela parte introductiva... Aaaa, foarte frumos a iesit lucrarea, nu ma satur s-o privesc, imi zice mieros “moderatorul” acestei intalniri... chiar ne bucuram c-o sa lucram iar impreuna... Elanul laudativ pare sa nu-i treaca si deodata, schimband tonul pe un registru grav si nerabdator, intreaba... Iti place scenariul pe care l-am ales noi? Cat timp ti-ar lua?... Macar asa, orientativ?... Toate privirile, indreptate spre mine, tradeaza asteptarea unui raspuns precis, formulat repede si fara ocolisuri... Aha! Alt siretlic cules dintr-o cartulie... ma gandesc... mai intai, insisti pe lauda excesiva si oarecum neintemeiata, cu scopul de a ma imobiliza intr-un spatiu proiectat de tine, ca apoi, raspunsurile mele rotunjite de autocenzura si rostite in forma asta, in aer, sa ramana drept invariabile, iar frumusica de langa tine, sa le noteze repede in caietul de sarcini sau, daca spun direct, ca scenariul e prost, atunci vei crede, laolalta cu toti ceilalti, ca am devenit infatuat, pe masura ce mi-ai confirmat, atat de staruitor, reusita primei lucrari si nicidecum, ca scenariul acesta are vreun cusur, dar nu-ti voi da prilej pentru aceasta satisfactie... - Pot sa va ajut cu ceva?... aud o voce subtirica.... Da, caut ghidul turistic al Siriei!... Urmati-ma, va rog!